What is this?

This knowledgebase contains questions and answers about PRTG Network Monitor and network monitoring in general. You are invited to get involved by asking and answering questions!

Learn more

PRTG Network Monitor

Intuitive to Use. Easy to manage.
300.000 administrators have chosen PRTG to monitor their network. Find out how you can reduce cost, increase QoS and ease planning, as well.

Free Download

Top Tags


View all Tags

Frage zum Aufbau einer Map bzw. die Funktionen und Objekte

Votes:

0

Your Vote:

Up

Down

Hallo,

ich probiere gerade die Version 9 vom PRTG aus und baue mir gerade eine Map. Jetzt kommen aber eine Frage auf. Wo finde ich Objekte wie Textfelder für Beschriftungen? Icons für Server, Switche, etc. sind ja genügend vorhanden aber es fehlt das komplette drum herum das man so eine Map auch ansehlich gestallten kann. Habe ich da was übersehen oder gibt es etwa keine Beschriftungsmöglichkeiten bzw. Textfelder?

mapaufbau maps object

Created on Nov 23, 2011 12:40:12 PM by  Klaus Gubert (0) 1



4 Replies

Votes:

0

Your Vote:

Up

Down

Guten Tag,

bitte probieren Sie einmal die "HTML Before" bzw. "HTML After"-Felder zum Beschriften zu nutzen bei den Map-Objekten.

mfg

Created on Nov 23, 2011 3:39:12 PM by  Torsten Lindner [Paessler Support]



Votes:

0

Your Vote:

Up

Down

wo finde ich die "HTML Before" bzw. "HTML After"-Felder? Das Einzige was ich gefunden habe ist der Wert Eigene HTML aber das ist wohl auch nicht damit gemeint. Es gibt ja auch die Möglichkeit Rechtecke mit verschiedenen Umrandungen einzufügen aber da kann man wiederum nichts rein schreiben. Können Sie mir bitte nochmal erklären wo ich HTML Before und After finde? Danke

Created on Nov 24, 2011 9:45:05 AM by  Klaus Gubert (0) 1



Votes:

0

Your Vote:

Up

Down

Created on Nov 24, 2011 3:24:16 PM by  Torsten Lindner [Paessler Support]



Votes:

0

Your Vote:

Up

Down

Danke für die hilfreiche Antwort :-)

Created on Nov 25, 2011 10:01:22 AM by  Klaus Gubert (0) 1



Please log in or register to enter your reply.


Disclaimer: The information in the Paessler Knowledge Base comes without warranty of any kind. Use at your own risk. Before applying any instructions please exercise proper system administrator housekeeping. You must make sure that a proper backup of all your data is available.